1. Betalningsalternativ
2. Ångerrätt, öppet köp
3. Leveranser
4. Förbeställning / Preorder
5. Reklamation
6. Garanti
7. Köp och beställning
8. Om PaysonFaktura
9. Sekretesspolicy

1. Betalningsalternativ
Vi erbjuder för närvarande följande olika betalningsalternativ:

  • Kortbetalning via PayPal (inget PayPalkonto krävs)
  • Betalning från PayPal kontobalans
  • Direkt banköverföring via Payson.
  • Kortbetalning via Payson.
  • Betalning via Faktura (14 dagar, 25 kr avgift) via Payson.
  • Betala in totalsumman till bankgiro 897-7530
    Som referens anger ni ert ordernummer.
  • Betala in totalsumman till Swish-nummer 123 086 84 14

2. Ångerrätt, öppet köp
Vi lämnar 14 dagars öppet köp enligt lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger. Öppet köp gäller under förutsättning att varan och dess emballage är i väsentligt oförändrat skick, dvs du får undersöka den så att du ser att den är korrekt. När det gäller klistermärken försvinner ångerrätten när du tar loss ett klistermärke från kartan.

Returer får endast ske efter överenskommelse. Returfrakten betalas alltid av kunden. Återbetalning sker inom 10 arbetsdagar efter det att vi godkänt återköpet. Om du har betalat via Swish gör vi en återbetalning till samma Swishnummer som användes vid betalningen. Vid betalning med Payson eller PayPal gör vi en återbetalning via respektive tjänst till ditt konto. Vid övriga betalningsmetoder gör vi en överföring till ditt konto. Fraktkostnad återbetalas ej. Varan skall förpackas väl, eventuella transportskador på grund av bristfälligt emballage debiteras dig som kund. Vi löser inte ut varor som skickas mot postförskott.

3. Leveranser & Leveranstid
Vi skickar normalt varor som finns i vårt lager inom 1-2 arbetsdagar när vi har mottagit betalning. Betalning via PayPal/kortbetalning/Swish bokförs omedelbart. Banköverföring tar 2-3 arbetsdagar.

Leveranser sker via Posten i hela Sverige. När ordern skickats är leveranstiden vanligtvis 1-3 arbetsdagar. Förseningar på grund av väder, tekniska fel, trafik eller andra liknande orsaker förekommer. Om vi vet att leveranstiden avviker meddelar vi dig detta och du har givetvis rätt att ändra eller annullera din order om så är fallet. Pengarna kommer då att återbetalas inom 10 arbetsdagar.

Vi garanterar inte någon specifik leveranstid. Om du inte har mottagit paketet en vecka (7 dagar) efter paketet har skickats, kontakta oss så ska vi hjälpa dig leta reda på paketet eller skicka ut varorna på nytt.

Fraktalternativ

  • PostNord Brev: 7 kr. Ca 2 arbetsdagar. Ej spårbart. Leverans direkt till brevlådan. Enbart för små försändelser, t.ex klistermärken.
  • PostNord Inrikes: 39 kr. Ca 2 arbetsdagar. Spårbart. Leverans till brevlådan eller till ombud med avisering via sms eller e-post.
  • PostNord Express: 199 kr. PostNord garanterar leverans på en arbetsdag eller pengarna tillbaka. Max 2 kg.
  • PostNord Utikes: 79 kr. Ej spårbart utanför Sverige. Levereras av posten i mottagarens land.

4. Förbeställning / Preorder
Vid förbeställning ligger hela din order väntande tills samtliga produkter finns i lager. När varan finns i lager igen prioriteras förbeställningar före vanliga ordrar. Den angivna leveranstiden gäller ej förbeställningar, eftersom vi inte kan veta exakt när förbeställningsvaror kommer finnas i lager. Leveranstiden är dock samma som vanligt när produkten finns i lager igen.

Innan ordern är skickad kan du när som helst avbryta en förbeställning / preorder och få tillbaka pengarna genom att kontakta oss via vårt kontaktformulär.

Vi kan inte garantera att förbeställningsprodukter är exakt likadana som den ordinära produkten, eftersom små förändringar i design och färg kan förekomma mellan leveranser. Om du skulle bli missnöjd på grund av detta hjälper vi dig med en kostnadsfri reklamation.

Om en förbeställningsprodukt av någon anledning inte kan levereras kommer vi avbryta ordern och återbetala värdet av den förbeställda produkten (och ev. fraktkostnad, om den förbeställda produkten var den enda produkten i ordern.)

5. Reklamation
Skulle varan vara trasig alternativt felexpedierad när den anländer så åtar sig Cuboss.se givetvis att kostnadsfritt åtgärda felet. Det är dock viktigt att du gör en korrekt anmälan. Kontakta oss genom vårt kontaktformulär så ska vi hjälpa dig. Ange gärna ordernumret på ordern det gäller så blir det enklare för oss att hjälpa dig. Är det en giltig reklamation står Cuboss.se för returfrakten. Vi följer konsumentköplagen vid hantering av reklamationer. Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.

Om emballaget är tydligt skadat när det ska hämtas ut från ett postombud ska det vägras och skickas tillbaka till avsändaren.

6. Garanti
Vi lämnar 1 års garanti på samtliga produkter från inköpsdagen. Alla eventuella garantier gäller i Sverige. Många av våra produkter är förbrukningsvaror och garantin för dessa produkter gäller inte annat än tillverkningsfel. Normalt slitage och förslitningsskador faller utanför garanti, likaså skador uppkomna vid fysisk överbelastning och tricks.

Pussel som ramlar isär
Olika kuber är olika bra på att skära hörn, och de är olika hårt spända. Det gör att vissa kuber ibland ramlar isär; kuben ”poppar”. När en kub poppar har den i vanliga fall inte gått sönder och ska bara sättas ihop igen så fungerar den som vanligt. Om kuben var för lös från början bör den justeras och spännas. En kub som har poppat utan att ha några skador på bitarna är inte trasig och blir således inte ett garantifall. Om du är osäker får du gärna kontakta oss för hjälp via vårt  vårt kontaktformulär. Om du vill veta hur du ska justera kuben har vi en guide här: https://www.cuboss.se/justera-kuben/.

7. Köp och beställning
Vi bekräftar din order genom en orderbekräftelse som genereras automatiskt av vår webshop, denna bekräftelse skickas direkt till den e-post adress du angivit när du registrerade din order. Vi bekräftar senare manuellt via e-post när paketet är skickat.

8. Om PaysonFaktura
Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 25 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige.
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information om pantsättning
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

9. Sekretesspolicy
Cuboss.se lagrar de uppgifter du registrerar hos oss för att kunna fullfölja våra åtaganden till dig som kund. Vi kommer inte att lämna ut våra uppgifter till 3:e part. Webbplatsen använder sig av cookies för att kunna hantera din order. Accepterar du inte cookies kan du inte handla i vår webshop (men du är välkommen att använda kontaktformuläret).

Du kan när som helst få tillgång till den information som vi har lagrat om dig och om den är felaktig kan du begära att den rättas eller tas bort. Kontakta oss genom vårt kontaktformulär om vill ha mer information.

10 kommentarer på “Försäljningsvillkor

  1. annika sjöhof skrev:

    Hej!
    Läser igenom och läser då även texten om kuber som poppat och att det då är för ”lösa”. Hur åtgärdas då detta? Hur kan man spänna bitarna? Vv sänd över instruktioner.
    Tack!

  2. Tristan skrev:

    Bara en fråga är det något fel om min kub inte kommit än när jag beställde den i fredags och idag e det onsdag. Den fanns oxå i lager och i fredags fick vi e-post att den skickats

    • Anton skrev:

      Hej Tristan,
      Det måste inte nödvändigtvis vara något fel, det kan helt enkelt vara så att det har varit hög belastning hos PostNord och därav någon försening. Det kan också vara så att försändelsen har kommit fram till postombudet och inte aviserats ännu. Över 99 % av alla ordrar kommer fram inom 4 arbetsdagar. Om det mot förmodan har uppstått något fel med leveransen av din order kommer vi hjälpa dig med det och se till att du får det du beställt. Kontakta oss då via kontaktformuläret på hemsidan så hjälper vi dig 🙂

  3. Maritza Lopez skrev:

    Hej!
    Idag fick jag beställningen, men den var trasig…bifogar foto. Min son är ledsen över den förväntade leksaken.
    Ska jag skicka tillbaka den?
    Tack!
    Maritza Lopez

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *