1. Betalningsalternativ
2. Ångerrätt, öppet köp
3. Leveranser
4. Reklamation
5. Garanti
6. Köp och beställning
7. Om PaysonFaktura
8. Sekretesspolicy

1. Betalningsalternativ
Vi erbjuder för närvarande följande olika betalningsalternativ:

  • Kortbetalning via PayPal (inget PayPalkonto krävs)
  • Betalning från PayPal kontobalans
  • Direkt banköverföring via Payson.
  • Kortbetalning via Payson.
  • Betalning via Faktura (10 dagar, 25 kr avgift) via Payson.
  • Betala in totalsumman till bankgiro 897-7530
    Som referens anger ni ert ordernummer.
  • Betala in totalsumman till Swish-nummer 123 086 84 14

2. Ångerrätt, öppet köp
Vi lämnar 14 dagars öppet köp enligt lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger. Öppet köp gäller under förutsättning att varan och dess emballage är i väsentligt oförändrat skick, dvs du får undersöka den så att du ser att den är korrekt. När det gäller klistermärken försvinner ångerrätten när du tar loss ett klistermärke från kartan.

Returer får endast ske efter överenskommelse. Returfrakten betalas alltid av kunden. Återbetalning sker inom 10 arbetsdagar efter det att vi godkänt återköpet, beloppet sätts in via vår bank till ditt bankkonto eller genom en återbetalning via PayPal. Fraktkostnad återbetalas ej. Varan skall förpackas väl, eventuella transportskador på grund av bristfälligt emballage debiteras dig som kund. Vi löser inte ut varor som skickas mot postförskott.

3. Leveranser & Leveranstid
Vi skickar normalt varor som finns i vårt lager inom 1-2 arbetsdagar när vi har mottagit betalning. Betalning via PayPal/kortbetalning/Swish bokförs omedelbart. Banköverföring kan ta upp till 2 arbetsdagar.

Leveranser sker via Posten i hela Sverige. När ordern skickats är leveranstiden vanligtvis 1-3 arbetsdagar. Om leveranstiden avviker meddelar vi dig detta och du har givetvis rätt att ändra eller annullera din order om så är fallet. Pengarna kommer då att återbetalas inom 10 arbetsdagar.

REK (express)

REK är kort för Rekommenderat brev. Leveranstiden med detta fraktsätt är i nästan alla fall 1 arbetsdag, men 2 arbetsdagars leveranstid förekommer. Rek levereras till ett postombud nära dig och lämnas enbart ut mot kvittens och mot uppvisandet av ID. Vi rekommenderar att du väljer detta fraktsätt om du vill betala extra för att leveransen ska gå extra snabbt och/eller extra säkert.

Fraktkostnad
Vi skickar alla leveranser med Posten och priset beror på storleken på försändelsen. En sammanlagd total fraktkostnad räknas fram när du går vidare till varukorgen eller kassan innan du avslutar ditt köp.

Ej uthämtade paket
Om du har beställda produkter och valt betalningsalternativet postförskott samt ej hämtat ut paketet, kommer vi att debitera fraktkostnader för både leverans och returporto med 250 kr genom faktura.

4. Reklamation
Skulle varan vara trasig alternativt felexpedierad när den anländer så åtar sig Cuboss.se givetvis att kostnadsfritt åtgärda felet. Det är dock viktigt att du gör en korrekt anmälan. Kontakta oss genom vårt kontaktformulär så ska vi hjälpa dig. Ange gärna ordernumret på ordern det gäller så blir det enklare för oss att hjälpa dig. Är det en giltig reklamation står Cuboss.se för returfrakten. Vi följer konsumentköplagen vid hantering av reklamationer. Vid eventuell tvist följer vi ARN:s rekommendationer.

5. Garanti
Vi lämnar 1 års garanti på samtliga produkter från inköpsdagen. Alla eventuella garantier gäller i Sverige. Många av våra produkter är förbrukningsvaror och garantin för dessa produkter gäller inte annat än tillverkningsfel. Normalt slitage och förslitningsskador faller utanför garanti, likaså skador uppkomna vid fysisk överbelastning och tricks.

Pussel som ramlar isär
Olika kuber är olika bra på att skära hörn, och de är olika hårt spända. Det gör att vissa kuber ibland ramlar isär; kuben ”poppar”. När en kub poppar har den i vanliga fall inte gått sönder och ska bara sättas ihop igen så fungerar den som vanligt. Om kuben var för lös från början bör den justeras och spännas. En kub som har poppat utan att ha några skador på bitarna är inte trasig och blir således inte ett garantifall. Om du är osäker får du gärna kontakta oss för hjälp via vårt  vårt kontaktformulär. Om du vill veta hur du ska justera kuben har vi en guide här: https://www.cuboss.se/justera-kuben/.

6. Köp och beställning
Vi bekräftar din order genom en orderbekräftelse som genereras automatiskt av vår webshop, denna bekräftelse skickas direkt till den e-post adress du angivit när du registrerade din order. Vi bekräftar senare manuellt via e-post när paketet är skickat.

7. Om PaysonFaktura
Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.
Betalningsvillkor är 10 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 25 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige.
Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information om pantsättning
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

8. Sekretesspolicy
Cuboss.se lagrar de uppgifter du registrerar hos oss för att kunna fullfölja våra åtaganden till dig som kund. Vi kommer inte att lämna ut våra uppgifter till 3:e part. Webbplatsen använder sig av cookies för att kunna hantera din order. Accepterar du inte cookies kan du inte handla i vår webshop (men du är välkommen att använda kontaktformuläret).

Du kan när som helst få tillgång till den information som vi har lagrat om dig och om den är felaktig kan du begära att den rättas eller tas bort. Kontakta oss genom vårt kontaktformulär om vill ha mer information.

4 kommentarer på “Försäljningsvillkor

  1. annika sjöhof skrev:

    Hej!
    Läser igenom och läser då även texten om kuber som poppat och att det då är för ”lösa”. Hur åtgärdas då detta? Hur kan man spänna bitarna? Vv sänd över instruktioner.
    Tack!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *