Start Forum Lösningar Ny lösning?

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  ahellqui 7 månader, 2 veckor sedan.

• Författare

exthelion
    Deltagare

Jag satt och skulle lära mig Roux-metoden. När jag hade kommit förbi stadiet där man löser två block på höger och vänster sida av kuben och orienterat alla kanter på U-sidan, så tänkte jag att jag skulle blanda kuben och börja om från början. Jag tänkte då se om jag kunde lista ut hur jag skulle lösa den därifrån innan jag blanda kuben. Jag satte när dom två icke-lösta kantbitarna i D-sidan så att hela F2L var löst (och krysset), och sedan löste jag OLL och PLL som på CFOP på U-sidan.
    Första tanken var då att ‘Så här skulle man nog kunna lösa kuben ganska snabbt!’, och jag undrar bara om det finns ett namn för detta sätt att lösa kuben, eller om det bara är en variant på CFOP (eller att jag helt enkelt har kommit på en ny lösning på kuben).

ahellqui
    Deltagare

Jag tror inte det finns en metod som går till exakt så men jag skulle inte kalla det en egen metod. Till exempel finns det dem som löser med cfop men lägger till andra subsets som Winter variation, vhls, zbll etc. Så i princip är det roux med subsets från cfop om du frågar mig men jag kan ha fel.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.